Gratis frakt over 999 nok
Outlet! Outlet! Outlet! Outlet! Outlet! Outlet!

Levering og retur

Leveranser

Varer som er på lager, sendes fra oss så raskt som overhodet mulig. Dersom ordren din inneholder bestillingsvarer, vil vi sende varene så snart vi har fått dem på lager. Den angitte leveringstiden kan påvirkes av eventuelle leveringsforsinkelser eller force majeure-hendelser.

Våre leveranser skjer i samarbeid med Bring og Helthjem. Pakken din leveres enten til døren din eller til ditt nærmeste postkontor avhengig av størrelse, vekt, verdi og postnummer. Dersom du bestiller til en bedrift, leveres pakken til nærmeste utleveringssted. Ved levering til utleveringssted, vil du bli varslet via SMS eller brev. Du har mulighet til å sende varene dine til en annen leveringsadresse enn din egen. Skapemer bærer ansvaret for ordren frem til du har mottatt den.

Fraktgebyr påløper ved kjøp under grensen for fri frakt. Skapemer forbeholder seg retten til å justere fraktprisen. Gjeldende fraktpris oppgis alltid i kassen i forbindelse med kjøp.

Når bestillingen din er behandlet, er du som kunde forpliktet til å motta bestillingen, og avbestilling kan ikke lenger gjøres. Dersom pakker ikke hentes eller mottas for levering på adressen du har oppgitt, forbeholder Skapemer seg retten til å belaste deg for alle kostnader som påløper i forbindelse med slik retur (returfrakt og administrasjonsgebyr på 250 NOK). Husk derfor alltid å hente bestillingene dine innen 14 dager fra pakken din har ankommet utleveringsstedet.

Produkter fra Skapemer.no kan leveres til hele Norge. For levering til Sverige, vennligst gå til skapamer.se og for levering til Danmark, vennligst gå til skabmere.dk. Skapemer kan dessverre ikke tilby levering til andre land, verken i eller utenfor EU.

Dersom du som kunde mener at leveringen drøyer på en slik måte at du ikke lenger ønsker bestillingen levert, er det ditt ansvar å avbestille leveransen i henhold til vilkårene under Angrerett nedenfor. Kontakt oss via e-post kundeservice eller telefon +46 44 590 71 70.

Angrerett

Her utøver du angreretten

I henhold til gjeldende forbrukerlovgivning har du som kunde alltid rett til å heve kjøpet, uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter mottak av produktet. For å utøve angreretten må du kontakte oss via e-post eller telefon og varsle oss om at du angrer på kjøpet, og oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon som ordrenummer, fakturanummer og hvilket produkt det gjelder. Skapemer vil deretter sende en returadresse til deg som du skal sende varen til innen 14 dager. Returfrakten betales av deg som forbruker.

For å kunne benytte deg av angreretten er du forpliktet til å holde varen i like god stand som når du mottok den. Du er ansvarlig for varens tilstand etter at du har mottatt varen, og frem til du har levert den til transportøren for retur. Varen må sendes godt pakket inn og i eventuell originalemballasje. Husk å spare på returkvitteringen for returen.

Dette skjer når du benytter deg av angreretten

Når du benytter deg av angreretten, vil vi refundere kostnaden for de returnerte produktene innen 14 dager fra vi mottok varsel om din beslutning om å angre kjøpet. Skapemer forbeholder seg imidlertid retten til å vente med refusjonen til vi har mottatt varen eller du kan bekrefte at varen er sendt tilbake, for eksempel ved å fremvise innsendingskvittering.

Refusjon vil bli gjort til deg via betalingsalternativet du valgte i forbindelse med kjøpet, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller at det er hindringer for en slik refusjon.

Dersom det returnerte produktet er brukt i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets egenskaper og funksjon, har Skapemer rett til å kreve erstatning for verdireduksjon som skyldes produktets tilstand. Fradrag opp til hele beløpet som er belastet kan gjøres dersom returnerte produkter er slitte, skitne eller på annen måte har gjennomgått en verdireduksjon som gjør at vi ikke kan videreselge dem. Dersom vi mener at vi kan selge et returnert produkt til en annen kunde, selv om produktet er brukt i større grad enn det som er nødvendig for å bestemme dets egenskaper og funksjon, men hvor videresalg bare kan gjøres til nedsatt pris, gjør vi et fradrag som tilsvarer den estimerte verdireduksjonen. Produkter som returneres i ny stand i originalemballasje vil bli refundert i sin helhet.

Begrensning av angreretten

Loven om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler, populært kalt angrerettloven, inneholder en rekke bestemmelser som begrenser angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg. Dette gjelder for eksempel spesialbestillinger av tekstiler i tilfeller der kunden ber om å få stoffet klippet til. Dersom du er usikker på hvilke varer som ikke omfattes av angreretten, ber vi deg kontakte kundeservice.

Reklamasjonsrett

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde 3 års reklamasjonsrett etter kjøpet, noe som betyr at du kan reklamere et produkt dersom feilen er original og eksisterte når du mottok varen. Det anbefales at du som kunde sjekker bestillingen din når du mottar leveransen for å sikre at denne er korrekt og feilfri. Når du har mottatt varen din, og hvis du ser at den ikke stemmer overens med den du bestilte, er skadet eller har annen feil, bør du kontakte kundeservice. Oppgi bestillingsnummer og årsak til klagen, så kommer vi tilbake til deg innen kort tid med instruksjoner om hvordan du returnerer varen. Defekte produkter som returneres til Skapemer, skal behandles som om de var feilfrie. Ved alle typer returer er det ekstremt viktig at produktet pakkes på en slik måte at det ikke risikerer å bli skadet.

Hvis du har gjennomført kjøpet som forbruker, gjelder forbrukerkjøpsloven, noe som betyr at du enten kan få et defekt produkt reparert, erstattet, refundert eller fått prisavslag avhengig av den faktiske situasjonen. Videre har du rett til å få returforsendelsen betalt ved en gyldig reklamasjon. Skapemer forbeholder seg retten til å erstatte defekte varer med varer av samme modell. Hvis varen har gått tom, vil du få pengene tilbake. I tilfelle det ikke kan påvises feil, vil du være ansvarlig for eventuelle tilleggskostnader som har oppstått som følge av den ubegrunnede klagen, f.eks. fraktkostnader.

Dersom et produkt fra Skapemer skades under transport, uavhengig av om skaden er godt synlig eller skjult, skal dette meldes til Skapemer innen rimelig tid etter mottak. Det er derfor viktig at du går nøye gjennom pakken din når den kommer. Det er viktig at du sparer den eventuelt skadede emballasjen i samme stand som da pakken kom til deg, og om mulig tar et bilde av pakken der den ble mottatt.

Du må reklamere på varen eller varene innen rimelig tid etter at du har oppdaget en feil ved produktet. Vi anbefaler at du klager så snart som mulig, men en reklamasjon som skjer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, regnes alltid som om den har skjedd innen rimelig tid.

Skapemer kan dessverre ikke garantere at garn av samme modell og samme fargekode alltid er farget i samme fargebad. Dette betyr at det kan være nyanseforskjeller mellom ulike nøster. Det kan heller ikke garanteres at produkter bestilt ved separate anledninger er av samme farge eller nyanse. Slik variasjon er ikke en gyldig årsak for reklamasjon.

Ved gyldig klage, vil refusjonen til deg skje uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra dagen vi mottok den reklamerte varen. Ved retting av mangler eller utskifting av varer i forbindelse med reklamasjon vil eventuelle returfraktkostnader bli refundert til forbrukeren senest 14 dager etter at vi har mottatt den reklamerte varen. Refusjon vil bli gjort til deg via betalingsalternativet du valgte i forbindelse med kjøpet, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller at det er hindringer for en slik refusjon.

Force majeure

Dersom en leveringsforsinkelse skyldes en hindring utenfor vår kontroll som Skapemer ikke med rimelighet kunne forventes å ha forutsett på kjøpstidspunktet, og som Skapemer ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet, har du som kunde ikke krav på erstatning for forsinkelsen.

Dersom forsinkelsen skyldes noen som Skapemer har leid inn for å gjennomføre kjøpet helt eller delvis, er Skapemer fri for ansvar dersom den som er ansatt er fri i henhold til det som er nevnt ovenfor. Det samme gjelder dersom forsinkelsen skyldes en leverandør som Skapemer har ansatt eller noen andre i tidligere salgsfaser.

Behandling av personopplysninger

For at Skapemer skal kunne oppfylle dine bestillinger, og dersom du kontakter vår kundeservice, vil vi behandle dine personopplysninger. Skapemer er således ansvarlig som behandlingsansvarlig for at slik behandling av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og den til enhver tid gjeldende personvernspolicy som Skapemer publiserer på hjemmesiden sin. Der finner du også informasjon om dine rettigheter og hvordan du utøver dem.

Produktinformasjon

Skapemer forbeholder seg retten til å justere priser, produktinformasjon, produktbilder og tilbud uten varsel. Produktbildene og informasjonstekstene som er tilgjengelige, gjenspeiler produktet så godt som mulig. Merk at bildene på nettstedet kan variere avhengig av fargeinnstillingene på datamaskinen din.

Alle produkter som selges av Skapemer, oppfyller alle gjeldende standarder og er godkjent for bruk i Norge.

Klager og tilbakemeldinger

Dersom du har kommentarer, klager eller ros som du ønsker å formidle til oss, tar vi takknemlig imot gjennom vår kundeservice som du kan nå på kundeservice eller via telefon +46 44 590 71 70.

Gjeldende lov og tvister

Gjeldende forbrukerkjøpslov skal gjelde for disse kjøps- og leveringsbetingelsene.

I tilfelle tvist, er vårt mål å alltid nå en enstemmig løsning på det som har skjedd. Dersom tvisten ikke kan løses etter avtale med vår kundeservice, kan du som kunde henvende deg til Forbrukertilsynet, som du finner mer info om her. Ved en eventuell tvist vil vi følge reklamasjonsnemndas anbefalinger.

Du har også mulighet til å sende inn klager direkte online via EU-kommisjonens online plattform for mekling i tvister, som du finner her. Hvis du sender inn en klage via denne plattformen, blir saken din automatisk videresendt til det kompetente nasjonalt ansvarlige tvisteløsningsorganet. Dette tvisteløsningsorganet kontakter deretter Skapemer og prøver å løse tvisten uten å involvere domstolene.

Tvister i forbindelse med disse vilkårene, eller som på annen måte gjelder det juridiske forholdet mellom deg og Skapemer, og som ikke kan avgjøres på annen måte som beskrevet ovenfor, skal avgjøres endelig i alminnelig domstol.

Bestilling som er gjort i en annen persons navn uten vedkommendes samtykke, eller på annen måte medfører at Skapemer påføres økonomisk skade, vil bli politianmeldt. Skapemer vil også anmelde ethvert forsøk på svindel til politiet og forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom dette er fryktet.

Spørsmål

Ved spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice via: kundeservice eller telefon +46 44 590 71 70.

Ønsker du nyheter, inspirasjon og gode rabatter? Skriv inn e-postadressen din nedenfor, slik at du ikke går glipp av noe!