Personvernspolicy
Skapemers personvernspolicy nedenfor beskriver hvordan dine personlige data blir håndtert av oss. Når du besøker nettsiden vår, kjøper våre varer eller tjenester eller kontakter oss for informasjon eller service, samler vi inn og behandler personlig informasjon om deg. Personlig data er informasjon som direkte eller indirekte kan identifisere en person. Vi behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende databeskyttelsesforskrift.
1. Hvilke personlige data samler Skapemer inn om deg og hvorfor?
Formålet med vår lagring og behandling av dine personopplysninger inkluderer blant annet:
- Oppfylle vår forpliktelse til deg som kunde, for eksempel gjennomføring av kjøp, leveranser, fakturering og å gi support
- Følge gjeldende lovgivning, for eksempel regnskapslover og forbrukerkjøpslover
- Muliggjøre kundeservice, som for eksempel å svare på spørsmål og rette feil informasjon
- Sende informasjon til deg om våre varer og tjenester per post, e-post, SMS / MMS og telefon
- Gi deg relevant informasjon og tilpassede tilbud i nyhetsbrev og på nettet basert på dine tidligere kjøp eller bruk av våre kanaler
- Utvikling av vårt kundetilbud og funksjoner gjennom analyse av bruken av nettsiden
- Forhindre svindel og utføre risikohåndtering
1.1. Oversikt over personopplysningsbehandlinger
Formål | Hensikt | Kategori av personopplysninger | Rettslig grunnlag | Lagringstid |
Kjøp / Bestilling | Slik at vi kan oppfylle vår part av kjøp eller bestilling | Navn Organisasjonsnummer Adresse Telefonnummer E-postadresse Betalingsinformasjon Betalingshistorikk Kjøpsinformasjon IP-adresse Informasjon om din bruk av vår nettside |
Innsamlingen skjer for at vi skal kunne oppfylle vår forpliktelse i henhold til kjøpsavtalen og levere bestilte / kjøpte produkter. Blir informasjonen ikke gitt, vil vi dessverre ikke kunne håndtere et kjøp / ordre | For å oppfylle kjøp og levering og betaling. Dataene lagres også for å kunne følge reklamasjons- eller garantitidene som er spesifisert for hvert spesifikt produkt. |
Kundeservice | For t vi skal kunne ta imot og håndtere saker via telefon, post eller e-post samt sosiale medier, som handler om din bestilling/kjøp | Navn Adresse Telefonnummer E-postadresse Ordrenummer Kjøpsinformasjon Tidligere korrespondanse Opplysninger om tid for kjøp/bestilling Opplysninger om reklamasjoner |
Egen interesse for begge parter for å kunne håndtere spørsmål om din bestilling / kjøp. Også for egen interesse ved spørsmål om oss eller våre produkter og tjenester. | Til deres kundeserviceærende av oss eller deg anses som avsluttet og deretter i 2 år. |
Kundeservice | For pedagogiske formål samt for at vi og kunden skal kunne bekrefte det som ble sagt under en samtale. | Opptak av samtaler med kundeservice | Egeninteresse for at begge parter skal føle seg trygge på det som ble sagt under en samtale med kundeservice. | I 3 måneder etter oppringt anrop. |
Rettslig forpliktelse | For at vi skal kunne oppfylle bedriftens lovlige forpliktelser. | Navn Adresse Telefonnummer E-postadresse Betalingsinformasjon Betalingshistorikk Kjøpsinformasjon Fakturaopplysninger |
Juridiske krav for å oppfylle selskapets juridiske ansvar ( regnskapslov og forbrukerkjøpslov) | Så lenge vi er pålagt av gjeldende lov å lagre dataene |
Interesseavveining | Markedsføring | Navn E-postadresse Postadresse Telefonnummer Cookies |
Berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for å imøtekomme vår berettigede interesse for å formidle personlig og relevant informasjon og tilbud til deg | I 24 måneder etter siste kjøp eller svar på direkte markedsføring, du kan velge å avslutte direkte markedsføring før det |
Berettiget interesse | Forhindre svindel og risikohåndtering | Navn Adresse E-postadresse Telefonnummer Ordrenummer Betalingsmåte Ordreinformasjon IP-adresse |
Rettslig forpliktelse | Så lenge saken krever det. Blir saken håndtert av politi, overleveres nødvendig informasjon til politiet for rettslig pågang, forsvar og fullending av saken. |
Om du velger å skrive en anmeldelse om våre produkter eller laste opp et bilde av noen av produktene våre, blir disse dataene (som kan inneholde personlig informasjon om deg) og ditt navn og e-postadresse lagret til du kontakter oss og ber oss om å slette disse dataene. En del av behandlingen av personopplysninger som vi utfører er basert på en såkalt interesseavveining. Dette gjelder for eksempel behandlingen vi utfører av din postadresse, e-postadresse, cookies og ditt telefonnummer for å sende tilbud til deg om våre varer og tjenester via for eksempel e-post eller nettet. Du kan når som helst velge å velge bort slike utsendelser via en lenke eller instruksjoner i tilbudsmeldingen eller ved å kontakte oss. kontakte oss
2. Hva er personlige data og hva er en behandlingen av personlige data?
Personlige data er informasjon som direkte eller indirekte kan identifisere en person. I tillegg til personnummer, kan annen informasjon som adresse, telefonnummer eller e-postadresse også betraktes som personlige data. Innhold i brev eller e-post kan være personlige data om det kan lede til identifisering av en person.
3. Hvem er ansvarlige for de personlige data vi samler inn?
Ansvarlig for personlige data er Skapamer, org nr 556795-1164, en del av Aller Media.
4. Fra hvilke kilder vi henter dine personopplysninger?
Utover fra de opplysninger du selv gir oss, kan det være andre kilder (tredjepart) som vi samler inn informasjon fra, avhengig av betalingsmetode eller leveringsadresse. Vi kan også samle informasjon fra offentlige data om din adresse som en forsikring om at vi har mottatt riktig adresse eller telefonnummer.
5. Hvem kan vi dele dine personlige data med?
Vi vil dele noe av din personlige informasjon med distribusjonspartnere for å fullføre og levere en bestilling. I tilfeller hvor vi lar våre produktleverandører levere, vil disse dataene også bli delt. Visse data kan deles med leverandører av kort- og kommunikasjonstjenester, selskaper i vår bedriftsgruppe og andre samarbeidspartnere for å oppfylle vår forpliktelse til deg som kunde. Hvis du velger å anmelde eller laste opp et bilde av noen av våre produkter, kan vi publisere og dele denne informasjonen på vår nettside og andre kanaler som kontrolleres av oss. Ingen informasjon vil bli solgt til tredjepart. Om du søker om kreditt når du kjøper et produkt eller en tjeneste, kan informasjonen din bli gitt til kredittselskaper. Vi kan overføre dine personopplysninger til land utenfor EU / EØS om noen av våre leverandører eller partnere er lokalisert der. Om personopplysninger blir overført til land utenfor EU / EØS, vil vi ta skritt for å sikre at personopplysninger forblir beskyttet og i tillegg ta de nødvendige tiltak som kreves for å lovlig overføre personopplysninger til land utenfor EU / EØS.
6. Lagringstid
Lagringstiden angis i tabellen over i henhold til spesifikt tilfelle. Generelt lagres dine personopplysninger kun så lenge det er nødvendig og er i din egen interesse, for eksempel lagringstid for reklamasjoner eller garantitid.
7. Hvilke rettigheter har du som registrert?
Du har rett til å få tilgang til dine personlige data og be om et utdrag om hvordan vi behandler dataene dine og til hvilke mottakere dataene har eller vil bli utlevert. Skriftlig signert forespørsel om dette sendes til personopplysningsansvarliges postadresse.
Du har alltid rett til å få feilaktige eller misvisende personopplysninger korrigert. Du har rett til å slette personopplysninger som ikke lenger er nødvendig for dets formål (irrelevante data). Vi forbeholder oss imidlertid retten til å oppbevare data som vi er pålagt ved lov (for eksempel regnskapsloven) å oppbevare, eller som vi må beholde i samsvar med gjeldende avtaler med deg for å oppfylle våre avtaleforpliktelser. Du har rett til dataportabilitet, noe som betyr at du under visse forutsetninger har rett til å få ut dine personopplysninger i et strukturert og maskinlesbart format som du kan overlate til en annen personopplysningsansvarlig. Du har rett til å innvende mot behandling av personopplysninger utført ved hjelp av en interesseavveining. Du har rett til å sende inn klager angående behandlingen av dine personopplysninger til den relevante tilsynsmyndigheten, Datatilsynet.
Når du ber om ovennevnte punkter, vil vi be om ID-verifisering for å sikre at informasjonen blir gitt riktig, og at kun bare sendes til ID-verifisert adresse eller e-postadresse.
8. Klager
Hvis du ønsker å innvende eller komme med en klage på vår behandling, kan du kontakte oss eller den relevante tilsynsmyndigheten, som er Datatilsynet.
9. Hvordan kontakter du oss enklest ved spørsmål om datasikkerhet?
Har du spørsmål eller vil komme i kontakt med oss med datasikkerhetspørsmål så kontakter du oss lettest
Via epost på: kundeservice@skapemer.no
Via brev til: Skapamer e-handel Norden AB, Karpalundsvägen 39, 291 61 Kristianstad
10. Klarna
Vi bruker Klarna Checkout som betalingsløsning og du må oppgi personopplysninger i kassen for at Klarna skal kunne:
- Vurder hvilke betalingsmåter som kan tilbys deg, for eksempel gjennom kredittopplysning.
- Hente informasjon fra kredittopplysningsselskap eller bank ved betaling med faktura.
10.1. Oversikt over Klarnas behandling av personopplysninger
Formål | Hensikt | Kategori av personopplysninger | Rettslig grunnlag | Lagringstid |
Kjøp / Bestilling | Slik at vi kan oppfylle vår part av kjøp eller bestilling | Navn Organisasjonsnummer Adresse Telefonnummer E-postadresse Betalingsinformasjon Betalingshistorikk Kjøpsinformasjon IP-adresse Informasjon om din bruk av vår nettsid |
Innsamlingen skjer for at vi skal kunne oppfylle vår forpliktelse i henhold til kjøpsavtalen og levere bestilte / kjøpte produkter. Blir informasjonen ikke gitt, vil vi dessverre ikke kunne håndtere et kjøp / ordre | For å oppfylle kjøp og levering og betaling. Dataene lagres også for å kunne følge reklamasjons- eller garantitidene som er spesifisert for hvert spesifikt produkt. |